Termékek Menü

Bőrápolási tippek síeléshez

Bőrápolási tippek síeléshez és téli túrázáshoz

A téli sportolás közben arcunk és kezünk bőrfelülete van leginkább kitéve a hideg, a szél, az erős UV-sugárzás károsító hatásának. Mit tehetünk, hogy megóvjuk?

Télen mindenkinek szárazabb a bőre, de az érzékeny bőrűeknek komoly kihívást jelent felvenni a harcot az időjárással. Nemcsak a kinti körülmények viselik meg a bőrt, hanem a szobák fűtött levegőjének szárazsága is, illetve a hőmérsékletingadozás, amikor a dermesztő mínuszokból menekülve a kályha mellé telepszünk.

Síelés vagy snowboardozás közben a szél is hozzájárul a fedetlen bőrfelület kiszáradásához, az ajak kicserepesedéséhez, kisebesedéséhez.

Nagyon fontos, hogy ezt megelőzzük a megfelelő dermokozmetikai termékek alkalmazásával.

Fontos, hogy télen zsírosabb krémeket alkalmazzunk, amelyek a lipidek visszapótlásával táplálják a bőrt, valamint vékony réteget képezve védelmet nyújtanak a télikabát által fedetlenül hagyott területek számára is.

A párologtatás nemcsak a légutaknak jó, hanem a bőrnek is, segíti a krémek munkáját. 

Téli szabadtéri sportoláskor nemcsak az arcot szükséges védeni a naptól, hanem a kezet és az ajkat is. Havas terepen, hegyen nagyon könnyen leég a bőr. A napvédő készítmény nemcsak ettől óv meg, de segíthet a kiszáradás, a bőrirritáció, a pigmentproblémák megelőzésében is, csökkenti a bőrrák kialakulásának kockázatát és védelmet nyújt a korai bőröregedés ellen.

Jó tudni, hogy 1000 méterenként 15%-kal nő az UV-sugárzás, és a hó a napfény 80%-át visszaveri. A napsugárzás elleni védő krémeket nem elég a sípályán fölkenni, hanem már előtte egy félórával át kell krémezni a fedetlen területeket, napközben pedig többször ismételni kell a műveletet, beleértve az ajkak zsírozását.

Egy jó minőségű ajakápoló mindig legyen a sídzsekink zsebében. Ne csomagolás vagy illat alapján vásároljunk, keressünk olyan terméket, amely valóban hatékony védelmet nyújt az UV-sugarak ellen, és tápláló, óv a szél és a hideg ellen. Az ajkak nagyon érzékenyek, próbáljuk elkerülni a kiszáradást, mert a cserepes ajkak kirepedhetnek, kisebesedhetnek, vérezhetnek is. Indulás előtt kenjük be a szánkat erős fényvédő hatású ajakápoló balzsammal, majd időről-időre, mondjuk minden lesiklás előtt kenjük át újra.

A kéz szintén problémás terület, kiszárad, kipirosodik, bereped, a körmök töredeznek. Télen eleve zsírosabb krémet igényel a kéz, mint nyáron, és rendszeres kenegetést.

Fontos, hogy eleget igyunk, azaz belülről is tápláljuk a bőrt. Biztosan jól esik a melegben egy forró tejeskávé, de a vízről se feledkezzünk meg, akkor sem, ha nem érzünk szomjúságot. A téli sportok is folyadékveszteséggel járnak, amit pótolni kell. Az alkohollal óvatosan, mert szárít, vitaminokat von el a szervezettől, gyorsítja az öregedési folyamatokat. Ha nem iszunk eleget, az ajkunk sokkal könnyebben kiszárad, kicserepesedik. Naponta legalább 2-2,5 liter folyadék (főleg ásványvíz vagy cukor és tartósítószer-mentes folyadék) fogyasztása ajánlott.